Polityka prywatności

Szanowni Państwo

W dniu 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwane RODO oraz Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku ( Dz. U. 2018 poz. 1000). Nowe przepisy mają na celu ujednolicenie i uporządkowanie dotychczas istniejących reguł dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych. RODO przyznaje osobom fizycznym nowe uprawnienia w zakresie ochrony ich danych osobowych, zaś ta okoliczność generuje nowe obowiązki po stronie administratorów danych, jak i pozostałych podmiotów przetwarzających dane osobowe. Z powyższych względów oraz na podstawie art. 13 lub 14 pkt. 1 i 2 RODO przekazujemy Państwu informacje dotyczące zasad przetwarzania przez nas danych osobowych.

Administrator danych osobowych.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suchedniowie ul. Bugaj 2A/17, 26-130 Suchedniów.
Kontakt z Administratorem możliwy jest:
• listownie: na adres podany wyżej,
• za pośrednictwem maila na adres: biuro@smsuchedniow.pl
• telefonicznie pod numerem: (41) 254 31 36.

Inspektor ochrony danych.

Administrator powołał Inspektora ochrony zwanego dalej IOD. Kontakt z IOD w Spółdzielni Mieszkaniowej w Suchedniowie możliwy jest za pośrednictwem maila na adres: iod@smsuchedniow.pl

Kategorie osób, ich danych oraz cel przetwarzania danych osobowych.

Dane osobowe są przetwarzane na potrzeby prowadzenia działalności ustawowej, statutowej oraz gospodarczej przez Administratora w kategoriach:

• Właściciele, lokatorzy, najemcy lub dzierżawcy zasobów Spółdzielni.
• Właścicieli lokali tworzących wspólnotę mieszkaniową lub lokali innego typu,
• Kontrahenci tj. dostawcy towarów i usług oraz inne osoby współpracujące.
• Kandydaci na pracowników.
• Rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej.

Administrator gromadzi i przetwarza dane w kategoriach: imię, nazwisko, nazwa, dane adresowe, teleinformatyczne i adresy poczty elektronicznej, dane kontaktowe oraz rejestrowe. Informacje te pochodzą bezpośrednio od osób, których dotyczą.

Dane właścicieli, lokatorów, najemców lub dzierżawców zasobów Spółdzielni

są przetwarzane w celu wykonywania obowiązków prawnych, statutowych oraz realizacji zawartych umów i obsługi osób będących lub nie będących członkami Spółdzielni ale posiadających prawo własności, najmu lub dzierżawy zasobów będących własnością Spółdzielni. Na podstawie:
Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
• Art. 6 pkt 1 lit. b – niezbędne do wykonywania zawartych umów,
• Art. 6 pkt 1 lit. c – niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze,
• Art. 6 pkt 1 lit. d – niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą.
Obowiązki prawne ciążące na Administratorze wynikają z Prawa Spółdzielczego, Ustawy
o Spółdzielniach Mieszkaniowych, Statutu Spółdzielni lub Kodeksu cywilnego.

Dane właścicieli tworzących wspólnotę mieszkaniową lub lokali innego typu

są przetwarzane na podstawie zawartych umów powierzenia danych osobowych dla, których podstawą prawną jest Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Umowy te zawierają zakres i cel oraz okres wykorzystywania danych osobowych tych właścicieli a Administrator dla nich pełni funkcję podmiotu przetwarzającego.

Dane kontrahentów tj. dostawcy towarów i usług oraz innych osób współpracujących

są przetwarzane w celu przeprowadzania procedur przetargowych, zapytań ofertowych lub o cenę dla wyboru firm lub osób, które będą wykonywały usługi na rzecz Spółdzielni, negocjacji, zawarcia
i realizacji umów na podstawie:
Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
• Art. 6 pkt 1 lit. b – niezbędne do wykonania umowy lub ich zawarcia
oraz Kodeksu cywilnego.

Dane kandydatów na pracowników

są przetwarzane w celu realizacji aktualnych i przyszłych rekrutacji do pracy u Administratora na podstawie:
Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
• Art. 6 pkt 1 lit. a – zgoda na przetwarzanie danych w związku z rekrutacją.

Dane gromadzone w rejestrze korespondencji przychodzącej i wychodzącej

są przetwarzane w celu prawidłowego wywiązywania się Administratora z ciążących na nim obowiązków prawnych.

Dostęp do danych osobowych.

Do Państwa danych mają dostęp wyłącznie pracownicy, którzy zostali przeszkoleni z zakresu ochrony danych osobowych, podpisali oświadczenia o zachowaniu poufności oraz posiadają upoważnienia do przetwarzania tych danych w zakresie wynikającym z wykonywanych obowiązków służbowych.
Dane osobowe mogą być również powierzane do przetwarzania innym podmiotom, które realizują czynności wynikające z zawartych umów i z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia danych gwarantującą posługiwanie się tymi danymi w sposób zgodny z RODO.
Dane mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym do dostępu do danych na podstawie przepisów prawa.
Państwa dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich.

Okres przetwarzania danych.

Państwa dane osobowe będą przechowywane w czasie realizacji umów, zamówień a po ich zakończeniu przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami Administratora oraz okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności wskazany w przepisach podatkowych i rachunkowych. W przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej zgody dane będą przechowywane do czasu jej wycofania bądź ustania przyczyny, dla której zgoda została wyrażona.

Prawa osób, których dane dotyczą.

Zgodnie z Rozporządzeniem parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. przysługuje Państwu prawo do:

  • dostępu do treści swoich danych: prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia przetwarzania danych osobowych oraz prawo uzyskania dostępu do tych danych, a także do następujących informacji:
    – informacji o celach przetwarzania danych osobowych,
    – informacji o kategoriach danych osobowych przetwarzanych przez Administratora,
    – informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym Administrator ujawnił dane osobowe lub którym ma zamiar ujawnić te dane,
    – informacji o możliwości skorzystania właściciela danych z praw w zakresie ochrony tych danych, a także sposobu w jaki może nastąpić realizacja takich praw,
    – informacji o prawie do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
  • żądania sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub do uzupełnienia niekompletnych danych,
  • żądania usunięcia danych osobowych. Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, pod warunkiem, że jest spełniona jedna z następujących przesłanek:
    – dane osobowe nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub są przetwarzane,
    – właściciel cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie i Administrator nie ma innej podstawy prawnej do dalszego przetwarzania tych danych osobowych,
    – dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
    – dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
    Nie jest możliwa realizacja prawa do usunięcia danych osobowych, w przypadku gdy Administrator jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do dalszego przetwarzania tych danych w zakresie określonym przez te przepisy lub w celach niezbędnych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń przez Administratora,
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w następujących przypadkach:
    – gdy ich właściciel kwestionuje prawidłowość danych osobowych przetwarzanych przez Administratora – na okres umożliwiający sprawdzenie przez Administratora prawidłowości tych danych,
    – gdy przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z prawem, a właściciel sprzeciwił się usunięciu swoich danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania,
    – gdy Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one właścicielowi potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    W przypadku realizacji prawa do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, Administrator może przetwarzać te dane, wyłącznie za zgodą ich właściciela lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej oraz z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, które może być dokonane w dowolnym momencie z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją ich właściciela, wobec przetwarzania danych opartego na prawnie uzasadnionym interesie Administratora danych. Administrator nie może w dalszym ciągu przetwarzać tych danych po zgłoszeniu sprzeciwu, chyba że istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do dalszego ich używania, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności ich właściciela lub w celu ustalenia, dochodzenia oraz obrony roszczeń. Właściciel ma również prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w dowolnym momencie, w stosunku do danych przetwarzanych na potrzeby marketingu o ile Administrator stosuje ten typ reklamy. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie przysługuje w przypadku, gdy:
    – przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody,
    – przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy, której właściciel tych danych jest stroną lub są one potrzebne do podjęcia działań przed zawarciem umowy z Administratorem danych,
    – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych,
  • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie tej zgody. Zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie, co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem ich przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • przenoszenia danych, to jest otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych dostarczonych Administratorowi oraz żądania przesłania tych danych osobowych innemu Administratorowi, jeśli jest to technicznie możliwe. Administrator, który ma obowiązek przeniesienia danych osobowych jest obowiązany udostępnić dostarczone przez właściciela dane, które spełniają łącznie następujące warunki:
    – przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, tj. nie obejmuje zbiorów papierowych,
    – dane przetwarzane są na podstawie zgody lub w związku z umową,
    – wykonanie prawa do przeniesienia danych nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób,
  • wniesienia skargi do organu nadzoru w szczególności w państwie członkowskim swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia, gdy właściciel uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Dla terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest to Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Są Państwo uprawnieni do zgłoszenia realizacji swoich praw w następujący sposób:

• pisemnie na adres:
Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suchedniowie
ul. Bugaj 2A/17
26-130 Suchedniów
• telefonicznie pod numerem telefonu: (41) 254 31 36,
• drogą elektroniczną na adres: biuro@smsuchedniow.pl lub iod@smsuchedniow.pl

Wykorzystywanie plików cookies.

W naszym serwisie internetowym wykorzystujemy pliki cookies (ciasteczka). Pliki cookie to dane informatyczne (np. pliki tekstowe), które zapisywane są na urządzeniu użytkownika, czyli tablecie, telefonie czy komputerze. Mogą one zawierać nazwę domeny naszego serwisu, czas przechowywania i inne informacje. Pliki cookie nie zawierają żadnych danych umożliwiających identyfikację osób.
Przeglądarka internetowa, automatycznie przekazuje do naszego serwisu internetowego niektóre anonimowe dane, takie jak adres IP urządzenia, wersję przeglądarki i inne. Anonimowe dane gromadzone w ten sposób ułatwiają Państwu korzystanie z naszego serwisu, a nam dostarczają informacji dotyczących aktywności jego użytkowników.
Pliki cookie mają na celu:
• zbieranie informacji o sposobie korzystania z naszego serwisu internetowego (ciasteczka Google Analytics) – zbierane informacje o liczbie wizyt, ich średniej długości czy ilości odwiedzanych podstron. Umożliwia to lepsze dostosowanie strony do oczekiwań i potrzeb użytkowników,
• zapamiętanie wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu np.
w zakresie wybranego rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
• rozpoznanie urządzenia użytkownika – aby wyświetlane treści były czytelne,
• podniesienie komfortu użytkowania naszego serwisu.
Przeglądając nasz serwis wyrażają Państwo zgodę na stosowanie plików cookie przez Administratora. Jeśli pliki te nie mają być zapisywane należy zmienić ustawienia przeglądarki na Państwa urządzeniach a potrzebne informacje można znaleźć w funkcjach pomocy przeglądarki. Administrator nie wykorzystuje tak zapisanych danych do celów reklamowych.

Pozostałe informacje.

Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym dla realizacji określonych wyżej celów jest obowiązkowe, ich nie podanie uniemożliwi realizację zadań wyznaczonych przez cel przetwarzania.
W pozostałym zakresie jest dobrowolne. Państwa dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu). W przypadku zmiany celu przetwarzania Administrator przekaże Państwu odpowiednią informację.

Scroll to Top